TheKawaiiiEmo

Direktlänk till inlägg 20 juni 2014

Social Fobi & Trans

Av Alex - 20 juni 2014 21:13

Jag har fått diagnosesn Social Fobi, för ett bra tag sedan egentligen... Men hursomhelst så gjorde jag några test på internet (jag fick tråkigt, chilla!) och fick resultaten att jag har en "värre/allvarligare" form av social fobi. Det är ju kul att veta. Inte.

Kan skriva ett inlägg som sammanfattar vad social fobi är, om ni som läser vill det.


Och när jag sökte runt på internet om social fobi fick jag fram en sida vid namn Tjejjouren. Jag gjorde det jag numera gör på alla sidor jag hittar om ungdomar och kroppen och sånt: Kollade efter ämnet "Trans". Och jag hittade något. Något som gör mig glad, och ger mig lite mer mod.

(Vill passa på att säga att jag har fått jättefina kommentarer/frågor där folk är jättestöttande och positiva, så tack för det ni som har gjort det♥)

Det jag hittade var detta:

"Många märker först när man träffar en annan transperson eller på annat sätt får veta att transpersoner faktiskt finns."

Jag märkte att jag är (kan vara) trans, som jag skrev i förra inlägget,på grund av min systers pojkvän som också är trans och som nu lever som kille. Därför kanske det är lättare att prata med mina föräldrar, eller med någon över huvud taget, för att jag inte ses som någon "Wannabe som tycker trans verkar som något coolt" för jag tror det är så jag skulle kunna ses.

Men förstår ni hur glad jag faktiskt blev av detta?! Men jag vet fortfarande inte hur jag ska berätta för mina föräldrar, eller någo annan. Har dock berättat lite för min bästis Spalle, men hon är så förstående och jag litar jättemycket på henne.


Detta är hur jag planerar att berätta :

Klä mig på ett väldigt "grabbigt´" sätt HELA tiden


Avvisa alla feministiska saker
 
Fixa mitt rum så att det ser ut som ett rum en pojke bor i
 
Betée mig som en kille
 
Om ingen sätter sig ner och pratar med mig, skriver jag ett brev. Men brevet skrver jag någon gång i November isåfall, så att det går lite tid, och någon hinner ana något.
 
Så jag känner mig inte så ledsen idag. Det är sant. Så bara för det så får ni gulliga bilder! (Plus en special till Spalle)
Cute bunnies x]
 
 
My cute little JINXX ♥ 
 
 
Andy "Sexy Lady Deer" Biersack
   
 
 
TILL SLUT!!! Gif åt Spalle!!! Sökte på "i'm happy gif" och då kom en av henne upp, och denna var en som var under förslag ^^ Det är Lea Michele, a.k.a Rachel Berry. Hon är med i serien Glee
  
   




 
 
Alex

Alex

21 juni 2014 21:40

Jag tycker du verkar vara en härlig person! hoppas, och tror, att dina föräldrar kommer att acceptera dig precis som du är! Styrkekramar!
/A

http://youngdreamer.bloggplatsen.se

Alex

21 juni 2014 22:32

Tack detsamma! Ja, man får ju hoppas iallafall! Tack så mycket! ♥

 
Wilma~

Wilma~

22 juni 2014 00:55

Tror och hoppas också att dina föräldrar kommer acceptera dig! Hare bra så länge! Kram ♥ //W.

http://wilmathekiller.bloggplatsen.se

Alex

22 juni 2014 12:26

Tack så mycket! Detsamma! Kram♥

 
Elin

Elin

22 juni 2014 20:13

Yey black veil brides :D<3

http://www.loveislikeyou.bloggplatsen.se

Alex

25 juni 2014 15:04

jag veet ;D

 
Ingen bild

Karin

23 juni 2014 21:46

Gjorde också ett sådant test för rätt länge sedan och fick också värre/allvarligare så jag vet hur det känns om du vill prata med någon om det som är i samma situation.. om det är någonting överhuvudtaget du vill skriva av dig om så finns jag ju här. Dock tappade jag min mobil på Arlanda/Heathrow så kik fungerar inte.

GLEE OCH LEA <3

Alex

25 juni 2014 15:01

Tack så mycket spalle! ♥ Du är en så bra bästis/syster/fiende/etc.
HAHA xD stackars liten då cx

JAG VET

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex - 13 juli 2014 21:21

Okej så jag har inte bloggat på ett tag och när jag har, well, det var pinsamt. Men frukta icke, mina få, kära, bloggläsare för jag håller på med tre stycken inlägg som kommer läggas upp snart. Kanske får ni ett redan imorgon, vem vet?  Och folk ...

Av Alex - 10 juli 2014 23:57

Döden är något som händer alla... Men om min farmor dör, dör jag med henne.   Jag ska vara ärlig, jag är inte det snällaste barnbarnet. Jag har ofta tagit ut min ilska på henne eftersom att mina föräldrar dampar på mig, fast pappa börjar bli fö...

Av Alex - 2 juli 2014 04:01

Sitter med min laptop 4 på morgonen... YAAY! Eller något. Jag känner mig inte trött, kanske för att jag drack en redbull fast jag inte fick... (Oops!) Men jag borde faktiskt försöka sova, jag ska faktiskt vara med Spalle imrogon (idag?). Men jag kä...

Av Alex - 1 juli 2014 14:14

Hitills har dagen varit väldigt bra. Är med Spalle just nu (HÄJ //Spalle) och jag gjorde henne fabolous men hon förstöde det! .-. Och hon är jättebråkig haha jag får inte göra vad jag vill med hennes dator. Förutom att skriva detta inlägg för det var...

Av Alex - 30 juni 2014 13:10

Jag har hittat MASSOR av bloggar om The Sims 3, så jag funderar att börja blogga om det jag också! ^^ Men jag har dock inte många expansionspaket (än) men det kan vara kul ändå. :)  Och om jag skaffar en Sims blogg, kommer ni läsa den? :3 Kommer va...

Presentation


Alex, 13 år.
Transgender
Musik är min livräddare
Social fobi
Pansexual

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag skriva om?
 Depression, självskada, etc (plus egen erfarenhet) ;-;
 Spel x3
 Tv-Serier x]
 Mat ;*
 Sängar;D
 Datorer :3
 Teknik^^
 Musik
 Whatever you want c;
 JAG BRYR MIG INTE D:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

http://www.cursors-4u.com/cursor/2011/11/19/j

?


Ovido - Quiz & Flashcards